Monday 23 September 2013

MASALAH KEPUTIHAN


Assalamualaikum warga pembaca blog ibuqayyum... entry kali ini ibuqayyum ingin menceritakan tentang masalah keputihan yang dialami oleh kaum wanita sama ada remaja, ibu mengandung dan boleh dikatakan kebanyakkan wanita yang mengalami masalah ini... ramai yang pm ibuqayyum bertanyakan cara mengatasi  masalah keputihan tersebut.. ok ibuqayyum ada jawapannya.. sebelum itu.. mari kita sama2 ketahui dulu jenis2 jangkitan..

Ketahui pula jenis jangkitan
Sekiranya kamu merasakan keputihan abnormal kamu berlaku kerana jangkitan, cepat kenal pasti jenis jangkitannya agar lebih mudah untuk kamu mencari penawarnya.

1. Kurap Candidas atau Monilia
Warna putih susu, likat, berbau yang agak kuat dan vagina menjadi gatal.

2. Parasit Trichomonas Vaginalis
Cairan keputihan akibat parasit kental, berbuih, berwarna kuning atau kehijauan dengan bau hanyir.

3. Bakteria Gardnella
Boleh membuatkan vagina rasa gatal dan sangat terganggu. warna cairannya adalah keabuan, berair, berbuih dan berbau hanyir.

4. Virus
Keputihan akibat infeksi virus juga sering ditimbulkan akibat penyakit kelamin seperti Condyloma, herpes, HIV / AIDS.

5. Benda asing
Hal yang satu ini kita sering abaikan, namun sebenarnya ia sangat penting. Benda-benda yang tidak sengaja masuk ke dalam vagina seperti rambut ataupun benang dari seluar dalam.

★★sudah mengetahui jenis2 jangkitan....disini ibuqayyum ada sertakan vitamin yang sesuai untuk mengatasi masalah keputihan yang dialami...



¤¤¤Runsing dengan keputihan?Keputihan atau lelehan lendir ada dalam dua cara iaitu keputihan fisiologi dan patologi. Keputihan fisiologi atau yang normal bersifat keputihan atau jernih, namun ada kala ia kekuningan kerana jangkitan kuman. Perlu diingat, keputihan berlaku pada tempoh seminggu sebelum haid dan berlaku setiap bulan. Namun oleh kerana ada masanya ia terlalu banyak, wanita berasa kurang selesa dan gatal di sekitar alat sulit kerana kelembapan. Apabila ujian dibuat ke atas lendir itu, tiada sebarang bakteria yang ditemui. Keputihan patologi pula disebabkan bakteria, kulat atau organisma lain. Ia amat mengganggu seperti masalah gatal yang serius, berbau, lelehan berwarna kekuningan selain sakit di bahagian bawah perut. Ujian ke atas keputihan itu lazimnya menunjukkan kehadiran mikro organisme atau kuman. Sumber: 
BeritaHarian

Antaranya ialah :


SET KEPUTIHAN:
1) Alfalfa Complex
♥ Mempuyai sifat antikulat

2) Garlic
♥Antibiotik Semulajadi dan membunuh kulat

3) B Complex
♥ Kekurangan vitamin B menyebabkan infeksi vagina

4) GLA complex
♥Bahan Antikulat

5) Collagen Powder
♥Banyak kolagen hilang semasa PMS / Putus haid

6) Vita C SR / Zinc
♥Penting di dalam fungsi sistem imun

Add On Juga PD



Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:
♥Nurahaniah Mohd (hani)
♥SID 947031 
♥ sms/whatsApp: 019-5249445
♥ Emel : ibuqayyum84@gmail.com
♥ page: www.facebook.com/ibuqayyumshaklee
★★ sila klik LIKE page fb ini utk info  terkini dan promosi :))
♥fb: Haniey Mohd


♥♥ SALAM SAYANG DARIPADA IBUQAYYUM ♥♥



No comments:

Post a Comment