Tuesday 18 March 2014

PROTEIN SOYA TERBAIK

Protein Soya Terbaik!!



Bagaimana memilih protein soya terbaik?


saya share di sini tips mudah untuk memilih produk soya terbaik:

Set Kecantikan Kulit, Set Kulit Berjerawat, Set Resdung, Set Diet Secara Sihat, Set Hamil, Set Ibu Menyusu, Set Dalaman Wanita, Set Kanak-Kanak, Alfalfa, Set Slimming, Omega, Shaklee Seremban, Shaklee Melaka, Shaklee Temerloh, Shaklee Bangi, Shaklee Nilai,Shaklee Selangor,Shaklee Mentakab, Parut pudar dengan Vita E


1) kacang soya mesti tumbuh membesar secara organik- bermaksud ditanam tanpa bahan kimia, yang menyebabkan zat soya berkurangan. selain zat kurang, ia boleh menyebabkan kanser juga. jadi, katakan tidak kepada penggunaan pesticides, fungicides dan herbicides semasa pembesaran kacang soya itu.


2) kacang soya mestilah Non GMO. apa maksud non GMO? maksudnya kacang soya itu tidak dihasilkan secara tiruan, dialter bentuk asal genetiknya. kacang soya tiruan adalah lebih murah dihasilkan tapi genetik nya dah dimodified dan tidak asli lagi. khasiatnya jugak tidak lagi asli lah.

3) protein soya mesti ada 9 asid amino lengkap- ini kerana badan kita memerlukan 9 jenis asid amino ini (yang diperolehi daripada sumber protein yang dimasukkan ke dalam badan melalui makanan). apa gunanya asid amino? banyak gunanya- hasilkan hormon, menghadamkan makanan, hasilkan enzyme, sebagai antibodi etc. kalau satu jenis asid amino tak ada, immune system badan boleh berkurangan sebagai 30%. ada fungsi badan yang boleh tergendala tanpa asid amino yang lengkap ini.

4) soya mesti dibersihkan/ diasingkan dengan air, bukan alkohol. kenapa? selain alkohol tu haram untuk orang islam, alkohol juga menghapuskan kandungan isoflavanes dalam kacang soya. kalay soya takde isoflavanes, memang khasiat soya itu langsung tak wujud. isoflavanes terbukti mengurangkan risiko kanser, menyeimbangkan hormon dan meningkatkan jisim tulang. ingat tu, soya bukan penyebab kanser ya, tapi cara pemprosesan tu yang menyumbang kepada kualiti soya itu sendiri.

5) proses pembuatan protein soya bukan melalui pemanasan- asid amino yang terdapat dalam protein soya adalah sangat sensitf kepada suhu yang tinggi. memasak soya dengan suhu yang tinggi memusnahkan asid amino yang penting sehingga 50%. rugi lah makan tanpa khasiat kan!

6) bahan anti- thyroid/ anti- growth substance mesti disingkirkan. cara penyingkirannya pula mesti memastikan asid amino dan kandungan isoflavanes dalam protein soya tidak terjejas.

7) product soy isolate mesti ditambah dengan unsur kalsium. ini kerana tanpa tambahan kalsium, soya yang asal boleh menyebabkan kerapuhan tulang. tambahan kalsium akan meneutralkan semula soya dan mengembalikan faedah- faedah yang lain.

apa yang anda tahu tentang minuman soya yang anda ambil? ada kesemua 7 perkara di atas?
Best Seller ESP Shaklee
1. ESP menjadikan kulit muka cantik, halus, gebu dan berseri

2. ESP memberi tenaga, badan semakin sihat dan kurang letih

3. Bagi ibu-ibu yang menyusukan anak, ESP sangat-sangat membantu menghasilkan susu dengan lebih cepat dan banyak

4. ESP juga membantu menghaslkan susu yang lebih pekat dan berkrim, kesannya bayi anda akan cepat kenyang dan kurang meragam

5. Bagi ibu-ibu mengandung, ESP
membantu perkembangan fetus dan memastikan kesihatan ibu di tahap optimum

6. Berkesan dalam menganjalkan kulit, dan sangat digemari oleh kaum wanita bagi menganjalkan kembali payudara yang kendur

7. Cepat kenyang dan membantu 
dalam pegurusan berat badan.

8. Berupaya menghilangkan parut jerawat di muka, kerana terjadinya parut akibat kekurangan protein untuk 
membentuk sel baru dan menyingkirkan sel kulit mati.
INFO RINGKAS TENTANG ESP
* Energizing Soy Protein Shaklee telah diiktiraf di seluruh dunia dengan menjalankan kajian klinikal yang paling banyak ke atas produk dan protein kualiti tinggi yang diperbuat daripada tumbuh-tumbuhan. Ia mengandungi hanya kacang soya non-GMO (tidak diubahsuai secara genetik) yang diproses di bawah suhu rendah.
* Energizing Soy Protein Shaklee
mengandungi 22 jenis asid amino dan ia adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia.


* Protein kacang soya adalah dua kali lebih dari daging, 4 kali lebih dari telur, 12 kali lebih dari susu. Ia juga rendah lemak, rendah kolesterol dan mudah diserap oleh badan.


Set Kecantikan Kulit, Set Kulit Berjerawat, Set Resdung, Set Diet Secara Sihat, Set Hamil, Set Ibu Menyusu, Set Dalaman Wanita, Set Kanak-Kanak, Alfalfa, Set Slimming, Omega, Shaklee Seremban, Shaklee Melaka, Shaklee Temerloh, Shaklee Bangi, Shaklee Nilai,Shaklee Selangor,Shaklee Mentakab, Parut pudar dengan Vita E


ESP INI SESUAI UNTUK SIAPA?


1. Ibu menyusu

2. Ibu hamil

3. Lelaki/wanita yang ingin turunkan berat badan

4. Sesiapa sahaja yang inginkan kesihatan berpanjangan

5. Mereka yang mengalami masalah kesuburan

6. Mereka yang ingin menghilangkan parut (parut jerawat mahupun parut2 dibadan)

7. Mereka yang ingin menaikkan taraf kesihatan

8. Mereka yang inginkan kulit cantik berseri serta halus mulus

9. Wanita yang inginkan payudara anjal

10. Sesuai untuk kanak2 sehinggalah warga emas

APAKAH YANG AKAN TERJADI JIKA KITA KEKURANGAN PROTEIN??


1. Anemia (kurang darah atau kurang oksigen dalam darah)

2. Kidney disease (penyakit buah pinggang)

3. Liver (penyakit hati)

4. High Cholesterol (kolesterol tinggi)

5. Low blood pressure (tekanan darah rendah)

6. Low blood sugar (kandungan gula darah rendah)

7. Nerve instability (Fungsi saraf tak stabil)

8. Peptic ulcer (Ulser perut + usus)

9. Poor wound healing (Luka ambat sembuh)

10. Poor blood circulation (Pengaliran darah yang tidak lancar)

11. Poor vision (Penglihatan kurang baik)

12. Irritability (Badan menggeletar)

13. Fatigue (Letih lesu)

14. Weakness (Lemah)

15. Water retention (Tinggi kandungan air dalam tisu badan)

16. Prolonged period of time mental retardation (Terancat akal)

17. Lack of resistance to infection
(Ketahanan badan rendah terhadap jangkitan)


JOM BERUBAH! SIHAT BERSAMA SHAKLEE
Yours Shaklee Independent Distributor
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 947031]
♥ Contact No : 019-5249445
♥ Emel : hanieysyg@yahoo.com

Jika anda WALK IN di mana-mana BRANCH SHAKLEE, silalah menggunakan ID saya 947031 untuk mendapatkan supplement anda dengan HARGA AHLI

Penghantaran Shaklee Negeri Sembilan, Melaka, Johor dan Seluruh malaysia, Indonesia, China & Taiwan. Untuk Maklumat Lanjut tentang keahlian / pembelian produk atau menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung terus dengan kami.

No comments:

Post a Comment