Tuesday 1 October 2013

Set Tambah berat badan

SET TAMBAH BERAT BADAN


assalamualaikum semua pembaca blog ibuqayyum...
Ok.. entry kali ini saya ingin menceritakan supplement yang sesuai untuk menambahkan berat badan... Yeee tambah berat badan.. kenapa??? xpercayakan sebab kebiasaannya ramai yang bertanyakan supplement vitamin apa nak kurus dan turunkan berat badan.. tapi  tak apala... kita abaikan persoalan itu... jom kita tengok apakah supplement yang sesuai untuk mereka yang ingin menambahkan berat badan...

Bagi yang memiliki tubuh kurus atau BMI di bawah normal, ada beberapa cara sihat yang boleh dilakukan untuk menaikkan berat badan,iaitu:

1. Makan makanan yang mengandung kalori, vitamin dan mineral tinggi.
2. makan dengan keseimbangan yang tepat, nisbah yang disarankan adalah 60-70 peratus karbohidrat, 10-15 peratus protein dan sejumlah kecil lemak.

Maka disini, ada 3 jenis supplement vitamin shaklee yang dapat menaikkan berat badan secara sihat dan semulajadi iaitu dengan mengambil meal shake, vita lea dan b compleks






1.Meal Shake - Membekalkan 35% atau lebih nilai harian bagi 19 vitamin dan mineral yang penting. sumber yang kaya kalsium, fiber dan protein.Secara basicnya, protin amat penting dalam proses menambah berat badan, kerana pengambilan protin boleh mengisi keperluan tubuh kerana protin adalah asas kepada pemakanan tubuh badan sama ada nak tambah berat , nak kurus, nak cantik..kesemuanya perlukan protin dan antara sebab yg lain ialah, protin membantu penyerapan yg lebih baik ke atas supplement yang kita ambil..

2.Vitalea - membekal 23 jenis vitamin penting bersama iron yang sangat penting dalam pembentukan sel darah merah yang sememangnya diperlukan oleh tubuh badan kita. Supplement penting untuk diet yang mana walau kita kurang makan namun pengambilan vitalea ni banyak membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit yang sentiasa tegang, mengelak pitam dan pening.

3.B-Complex - Mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting untuk badan
BComplex sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress (sebagai penenang), Membantu meninggikan sistem pertahanan badan, menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan membantu kita berfikiran positif sentiasa.

Ok...jadi itulah set untuk menambahkan berat badan...sesiapa yang ingin menambahkan berat badan boleh la mencuba set tambah berat badan ni... xsalah kalau kita mencuba,, tambah berat badan secara semulajadi... insyaAllah...

Ramai yang telah mencuba dan dapat merasakan kesihatan dan pemulihan dalam masa lebih cepat....Anda boleh dapatkan sekarang dengan Harga Runtuh, Harga Luar Biasa, Harga Mampu Milik yang sangat Menjimatkan dengan pembelian anda.. 

Jadikan saya perunding vitamin terbaik anda..

Haniey Mohd
pm/wassap 019-5249445
Sid 947031

Jom kita sihat, cantik dan menawan dengan SHAKLEE secara semulajadi.....

Salam sayang daripada Ibuqayyum.... :)


No comments:

Post a Comment