Thursday 3 October 2013

Vitamin SHAKLEE untuk Darah Tinggi

Assalamualaikum w.b.t. dan selamat sejahtera.. kali ini ibuqayyum ingin menceritakan tentang vitamin yang sesuai untuk mengubati penghidap darah tinggi... sebelum itu, jom kita kenal pasti dahulu penyebab kepada darah tinggi... BAGAIMANA TEKANAN DARAH TINGGI BERLAKU????Tekanan darah tinggi berpunca daripada arteri atau saluran darah yang semakin mengeras akibat daripada pembentukan plak-plak kolesterol di dalam dinding saluran darah. Untuk proses pembentukan plak kolesterol berlaku, DUAkeadaan perlu wujud:1.) Agen Pengoksidaan2.) LDL (Low Density Lipoprotein) - Kolesterol JahatPembentukan plak-plak tersebut adalah berpunca daripada proses pengoksidaan kolesterol yang meresap masuk ke dalam dinding saluran darah. Video animasi berikut menerangkan proses tersebut dan bagaimana ia boleh menyebabkan serangan sakit jantung.Kini anda sudah dapat satu gambaran yang jelas mengenai cara pembentukan plak-plak yang menyebabkan pengerasan saluran darah dan penyempitan ruang saluran darah yang menimbulkan masalah tekanan darah tinggi. Apabila pemecahan plak berlaku, serangan sakit jantung atau strok akan terjadi.

Pengelakan daripada mengambil makanan berkolesterol tinggi mungkin boleh mengurangkan pembentukan plak baru, tetapi ia tidak boleh menghilangkan plak-plak yang telah terbentuk. Tambahan lagi, badan anda sendiri tetap akan menghasilkan kolesterol LDL walaupun anda menjadi 100% vegetarian.JANGAN tunggu sampai saluran sudah sempit baru bertindak. Operasi pembedahan seperti Balloon dan By-Pass cuma merupakan rawatan kecemasan yang sementara. Plak-plak baru akan terbentuk dan anda tidak tahu bila serangan seterusnya akan berlaku.


Disini, saya ingin cadangkan beberapa vitamin shaklee yang sesuai untuk merawat tekanan darah tinggi.. 







1) Vitamin Asas iaitu Vitalea, B Complex dan Vita-C –> membekalkan sokongan yang diperlukan oleh sistem imun badan untuk melawan sebarang kesan jangkitan dan mengekalkan kesihatan kardio-vaskular.

2) Carotomax, Vita-C dan Vita-E –> gabungan nutrien antioksidan penting untuk mengurangkan risiko penyakit yang terhasil daripada aktiviti radikal bebas.

3) Omega Guard –> merendahkan paras kolesterol tidak baik dan meningkatkan fungsi jantung

4) Garlic Complex –> mengawal jangkitan, menurunkan tekanan darah, menurunkan kolesterol dan memelihara kesihatan selular.

Apa tunggu lagi.. dapatkan vitamin anda hari ini... merawat lebih awal adalah lebih baik... bagaimana ingin mendapatkannya??? 

Anda tidak perlu risau, penghantaran seluruh Malaysia.. nak COD pun boleh terutamanya di area Klang, Sri andalas, pelabuhan klang dan shah alam... Jom dapatkan sekarang dengan harga yang sangat istimewa daripada ibuqayyum...

** Salam sayang daripada ibuqayyum... Jadikan saya perunding vitamin terbaik anda...

Nurahaniah Mohdpm/wassap : 019-5249445SID 947031

COD : Klang, Sri andalas, Pandamaran, Pelabuhan Klang, Bukit tinggi dan Shah alam

--------------------------------------------------------------------------------------------



No comments:

Post a Comment