Sunday 19 January 2014

ESP OHHH ESP

Kelebihan Energizing Soy Protein (ESP)

Salam...maaf sekali lagi sepatutnya saya tulis tentang entry bagaimana sekiranya kita terskip waktu mengepam yang boleh menyebabkan susu akan merudum jika di biarkan berterusan...Entry itu insya allah akan saya tuliskan malam ini jika tiada halangan...


So, entry kali ini adalah mengenai salah satu makanan atau supplement yang saya ambil dalam membantu susu saya lebih pekat, berkualiti dan sedap...hehehe.....


 esp




Pertama sekali apa itu esp ?
ESP ialah singkatan bagi Energizing Soy Protin. Ia adalah protin soya yang sangat berkualiti. Ia didatangkan dalam bentuk serbuk. Boleh diminum begitu sahaja atau pengambilan bersama minuman lain seperti susu, milo atau jus dengan suhu air tidak terlalu panas agar tidak merosakkan enzim protin itu sendiri.

Ok...bagaimana cara saya menggunakan esp?
Setiap hari cara saya mengambil supplement secara konsisten adalah selepas sarapan pagi saya akan makan apa yg ada dlm set breastfeeding (vitalea @ multivitamin,B complex, Vitamin C dan Alfalfa)...semuanya saya
 ambil sebiji setiap hari melainkan alfalfa...alfalfa saya akan makan 2 biji dan tambah dengan bancuhan sesudu esp...selepas makan tengahari saya ambil lagi 2 biji alfalfa dan bancuhan sesudu esp dan sebelah malam juga saya akan ambil 2 biji alfalfa beserta bancuhan sesudu esp...

Bagaimana saya minum esp?
Saya ni tersangat suka dengan ribena..so, saya selalu bancuh ribena dan tambah sesudu esp kedalam bancuhan tersebut...rasanya sangat sedap...seakan2 vitagen...

Apakah hasil cara pengambilan supplement ini ke atas diri saya?
Syukur alhamdulillah...setelah hampir sebulan saya amalkan secara KONSISTEN saya dapati susu saya menjadi lebih pekat,berwarna seakan2 yellowish...dan hasil pengepaman saya turut meningkat dari sekitar 6-7 oz sekali perahan kepada 8-9 oz...saya percaya peningkatan jumlah kuantiti susu saya datangnya dari pengamalan supplement secara konsisten,mood saya yang seronok dan happy(sbb qistyna minum 1-2 oz dah brppp..kenyang hasil susu saya yg pekat) dan saya tidak putus2 berdoa pada yang maha esa untuk di permudahkan...syukur...susu saya masih maintance hingga kini (setahun umur Qayyum)...


Pengalaman saya dalam pengambilan supplement Shaklee...
Sangat manis kerana hasil pengambilan supplement ini:-
a) Hasil perahan susu saya meningkat
b) Susu menjadi lbh pekat dan berwarna yellowish
c) stok lbh banyak terhasil
d) Mood saya sentiasa baik...alhamdulillah(kesan B Com.)
f) Susu perahan saya pernah mencapai 12 oz satu sessi pengepaman (lbh2 lagi berlaku semasa saya di datangi menstrual)


Dannn...yang paling utama badan saya terasa segar dan bertenaga berbanding dahulu kerana dgn kerja yang menimbun2 di sekolah ...Sekarang saya masih bertenaga apabila sampai di rumah dan boleh memasak lagi di rumah

So, kerana saya sendiri telah melaluinya dan mendapat kesan yang baik so, hari ini saya secara rasminya telah menjadi ahli Shaklee..dan insya allah saya akan juga membantu adik2 yang saya sayang sekiranya berminat untuk memastikan kalian mendapat hasil yang sama...niat saya untuk memperjuangkan susu badan dan membantu adik2 yang mempunyai masalah dlm penyusuan adalah misi no 1saya...


So, cukup la dulu buat masa ini...harap2 ianya dapat membantu anda di luar sana.. insyaAllah

Salam sayang dan ukhuwah,
Haniey Mohd
pm/wassap 019-5249445

No comments:

Post a Comment